Kompleksowe informacje nt. przetwarzania Twoich danych osobowych.
Strona główna » Ochrona danych
Od dnia 25 maja 2018 r. zaczęło w pełni obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
Rozporządzenie to dotyczy ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i swobodnym przepływem takich danych (potocznie zwane RODO). Dlatego też przekazujemy kilka informacji przybliżających te zasady.
Świętokrzyski Bank Spółdzielczy w Jędrzejowie pragnie podkreślić, że warunki realizacji usług dla Klientów nie ulegają zmianom, gdyż dotychczasowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych w Polsce, zawarte w umowach, są zbieżne z założeniami RODO.
Zgodnie z wszelkimi umowami, Administratorem Państwa danych jest Świętokrzyski Bank Spółdzielczy w Jędrzejowie, z którym można się kontaktować w następujący sposób:
Bank, dbając o ochronę Państwa danych, powołał Inspektora Ochrony Danych Osobowych, z którym można się kontaktować:
Bank przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji zawartych z nimi umów oraz zleconych przez nich czynności bankowych.
Oznacza to, że Bank przetwarza Państwa dane pozyskane na etapie zawierania umowy lub zlecenia czynności w celu wykonania wszelkich zadań związanych z obsługą Klienta (poprawnej identyfikacji, oceny zdolności kredytowej, analizy ryzyka kredytowego, monitoringu kredytowego, obsługi płatności czy obsługi ubezpieczeń).
Dane te pozyskiwane są bezpośrednio od Klientów, natomiast w sytuacji gdy nie ma możliwości osobistego stawiennictwa osoby, której dane dotyczą, a których podanie jest niezbędne do realizacji działań – za pośrednictwem Klienta (np. w przypadku podania danych osób uposażonych na wypadek śmierci).
W przypadku procesów kredytowych, dane mogą być także pozyskiwane z bazy BIK oraz innych instytucji zajmujących się lub umożliwiających Bankowi ocenę wiarygodności kredytowej Klientów.
Dodatkowo dane te są przetwarzane w celu monitorowania ryzyk bankowych, związanych z prowadzoną przez Bank działalnością.
Bank jako instytucja zaufania publicznego posiada liczne obowiązki prawne, do których należą m.in.: przeciwdziałanie praniu brudnych pieniędzy, przeciwdziałanie terroryzmowi, wypełnienie obowiązków wynikających m.in. z prawa bankowego, prawa podatkowego czy ustawy o rachunkowości, wypełnienie zobowiązania do wymieniania z innymi państwami Unii Europejskiej i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju informacji o aktywach finansowych rezydentów tych państw zgromadzonych na rachunkach prowadzonych przez polskie instytucje finansowe [Euro – Fatca] rozpatrywanie zgłoszonych reklamacji dotyczących działalności Banku oraz realizacja złożonych wniosków.
Ponadto, Bank może przetwarzać dane osobowe w celu realizacji swoich prawnie uzasadnionych interesów, takich jak: nawiązanie kontaktu w wyniku zapytania złożonego przez formularz kontaktowy zamieszczony na stronie internetowej Banku, ewentualne podejmowanie czynności związanych z przeciwdziałaniem przestępstwom bankowym, ewentualne ustalenie, dochodzenie lub obrona przed roszczeniami, w celach archiwalnych, realizacji wewnętrznych celów analitycznych, sprawozdawczych, raportowych, w celach doboru usług do Pani/Pana potrzeb, optymalizacji produktów w oparciu także o Pani/Pana uwagi na ich temat i Pani/Pana zainteresowanie oraz w celu zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia, w tym poprzez monitoring placówek Banku.
Bank powierza oraz udostępnia Państwa dane na zasadach wynikających z obowiązującego prawa a informacje o tym fakcie, stosownie do oferowanej usługi, zawarte zostały w umowach z Klientami.
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych udzielana jest dobrowolnie, a dane gromadzone są adekwatnie do potrzeb wynikających z danej usługi świadczonej Klientowi.
Dane mogą być i są przetwarzane:
Po zakończeniu umowy, na żądanie Klienta, zgoda może być cofnięta w dowolnym czasie, o ile nie zachodzi inna przesłanka prawna i Klient wyraził zgodę na przetwarzanie danych po jej wygaśnięciu.
W dowolnym momencie, także w trakcie trwania umowy, mogą Państwo natomiast żądać zaniechania czynności marketingowych w tym profilowania oraz działań związanych z marketingiem bezpośrednim.
W każdej chwili mają Państwo prawo do: dostępu do swoich danych, sprostowania danych, żądania ograniczenia ich przetwarzania lub ich usunięcia.
Ponadto w zakresie przekazanych przez Państwa danych osobowych, mają Państwo prawo żądać ich przeniesienia do innego Administratora, o ile zakres danych nie narusza tajemnicy bankowej oraz praw osób trzecich.
W przypadku nieprawidłowego przetwarzania Państwa danych, mają Państwo także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Dane są przekazywane podmiotom, z którymi Bank współpracuje lub z którymi Bank jest zobowiązany współdziałać. Należą do nich:
Szczegółowe informacje, komu i na jakich warunkach dane są przekazywane, zawarte zostały w umowach i/lub załącznikach do umów z Klientami.
Świętokrzyski Bank Spółdzielczy w Jędrzejowie oświadcza, że nie przekazuje danych osobowych Klientów do Państw trzecich.
Czas przetwarzania danych zasadniczo jest zależny od rodzaju usługi i formy współpracy oraz wynika wprost z przepisów prawa w tym m.in. z:
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych można kontaktować się z wyznaczonym w Banku Inspektorem Ochrony Danych – Panem Mariuszem Kaczmarczyk, za pomocą formularza kontaktowego (wybierając temat rozmowy Ochrona danych osobowych), mailowo: iod@bsswietokrzyski.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.